10 Kasım 2008 Pazartesi

Top 5: Across the Universe şarkıları

http://www.onethingiknow.net/wp-content/uploads/2007/10/poster-across-the-universe-thumb.jpg

Across the Universe, 2007 yapımı, The Beatles şarkılarından isimlerini alan karakterlerin seslendirdikleri The Beatles şarkılarıyla, bir dönemin Amerika'sına, Wietnam savaşına, 60'lardaki değişime değinen bir Julie Taymor filmi. Film arada görünen Bono ve Salma Hayek dışında ünlü barındırmıyor, iyi de yapıyor. Hatta Bono'yu da barındırmasaymış da olurmuş denebilir(evet, ben diyorum)

Bu film boş konuşup, erken karar verip, sonra söylediklerimi fazlasıyla geri almamı sağladı. E bir yazıyı da fazlasıyla hak ediyor. Filmi The Beatles'in müziğine hakim olmadan izlerseniz, doğal olarak "abartılıyor" diye düşünmeniz mümkün, dediğim gibi hakim olmanız gerekiyor, aşinalık yetmiyor. İşte ben de elimdeki aşinalıkla dalıp, beğenmeyip, sonra yoğun bir The Beatles terapisi geçirip aşık oldum bu filme. İlk izleyişte beğenmediyseniz, mutlaka ama mutlaka bir şans daha verin, pişman olmayacaksınız.

Gelelim şimdiki Top 5 listemize. Bu top 5 de, diğerleri gibi, sadece benim seçimim. Bunu bir daha belirteyim. Çünkü belki filmi izleyip, bu yazıyı okuyanların beklediği şarkılar olmayacak listenin içinde. Yasal uyarımızı da yaptık, e hadi başlayalım o zaman.

5- Hold me tight

Film'in açılış şarkısı bize esas oğlan Jude ile kızımız Lucy'i tanıtıyor. Daha ilk dakikalardan anlıyoruz ki bu ikilinin aşkı filmimizin asıl teması olacak. Bu şarkının bu listeye girebilmesinin tek sebebi Evan Rachel Wood'dur. Filmde yorumladığı bütün şarkılar arasında sesini en güzel belli eden, ona en çok uyan şarkı bu olmuş. Hatta orijinalinden daha çok sevdirmiştir neredeyse. Bu arada hazır ismi geçmişken, bu naif haline bakıp aldanan ve içi eriyen arkadaşlar varsa, onlara hayal kurmadan önce, söz konusu şahsın Marilyn Manson ile beraber olduğunu söylemek isterim. Evet, kırılgan prenses imajını yıktım, üzgünüm. Ama bunu bilmeniz gerekiyordu.

4- Revolution

Jude'un, aktivist arkadaşların bürosunu basıp, önce Lucy'e, sonra elebaşı Paco'ya verdiği vaazı çıkardığı kavgayı gösteren şarkı. Lucy'nin bir önceki sahnede söylediği "belki bombalar burada patlamaya başlarsa, o zaman insanlar sesimizi duymaya başlar" lafına "When you talk about destruction, Don't you know that you can count me out" ile, duvara boyanmış Mao resmine ise, "But if you go carrying pictures of chairman Mao, You ain't going to make it with anyone anyhow" ile verdiği cevap ve en sonunda oradan atılırkenki sinirli "alright!" nidaları ile filme mükemmel uyan bir şarkı olmuş
http://breakthruradio.files.wordpress.com/2007/09/across-the-universe-luther-fuchs.JPG
3- Oh Darling!

Sadie ve Jo-Jo'nun fırtınalı aşklarının, Sadie'nin Jo-Jo'yu barındıramayacak yükselişinin sahneye yansıması... Bir çiftin kavgası ancak bu kadar güzel gösterilebilir diyorum ve bu şarkıyı da üç numaraya koyuyorum.

P.S. Dana Fuchs, iyisin hoşsun da şarkı söylerken o dudaklarının aldığı hal, o yarım gülümseme... Neyse bir şey demiyorum.

2- All My loving

"And then while I'm away, i'll write home everyday". Tutamayacağın sözler vermemek lazım. Oysa ki, Amerika'ya giderken sevgilisinin gönlünü bu şarkıyla alan Jude, Liverpool'a döndüğünde bu sözün altında hiç ezilmişe benzemiyor. Aklı fikri hala Lucy'de... Hold me tight'ı listeye sokan Evan Rachel Wood'un yorumuysa bunu da listeye sokan Jim Sturgess'in yorumudur. Zaten sevdiğim bu parçanın iyi kotarıldığını, hatta çok güzel yorumlandığını görmek bu parçanın iki numaraya konmasına yetiyor.
http://media.movieweb.com/galleries/3773/2864/hi/05.jpg
1- All You Need is Love

Bu şarkıyı bir numaraya koymamak filme büyük haksızlık olurdu. Enstrümansız çıplak kalmayan başlangıcı, sonra grubun dahil olmasıyla güzel bir düet halini alması ve karşı çatıdaki gözü yaşlı Lucy ile daha iyi bir bitiş düşünülemezdi. Filmin zirve noktası ve ne yazık ki sonu olan bu parça da kişisel bir numaramdır!


Bir iki sonsöz söyleyip kapatalım. Prudence karakteri beni aşırı gerdi, I want to hold your hand başarısızdı. Bono ve I am walrus talihsiz bir ikili olmuşlar, credits kısmında geçen Lucy in the sky with diamonds'u bir yere sıkıştırsalardı keşke, kesinlikle daha başarılıydı. Benefit of Mr. K ile yaptıkları atraksiyon filmi uzatmaktan başka bir işe yaramamış. Strawberry fields forever ve Across the Universe de bu listeye girebilirlerdi, girmeliydiler; lakin ikisi de dahil edildikleri sembolizmin ve fazlasıyla politize edilmelerinin kurbanı oldular benim nazarımda. Elbette "Biz böyle sevdik" diyen olursa saygı duyarım ama Helter Skelter ile karıştırıp iki şarkıyı da söndürdüklerini inkar etmemek lazım. 6 ve 7 numaraya koyuyorum ikisini ve bu yazıyı bitiriyorum.

7 yorum:

alt + 168 dedi ki...

mor yakışmış...

rabesandratana dedi ki...

aaah aah her izlediğimde değişiyor benim ilk beşim ama şöyle diyim ben de

5- i ve just seen a face
karşim sen ümit besen yorumu getirsen de ben seviyorum o bowling sahnesini

4- strawberry fields
bunu da sevmiyorsun sen lkdkl

3-i wanna hold your hand
o slow versiyonu oh bebek

2- with a little help from my friends
bu dostluga verdiğim değerden dolayı

1-all you need is love
elbette...

October Swimmer dedi ki...

aslında ümit besen yorumundan farkı yok i've just seen a face'in jdaklsjd

yani şöyle ki hani orhan'lı,ibo'lu, ferdi'li Besen'li (jsadk) filmlerde kahramanımız bir kız görür çarpılır akabinde müzik girer ya "Kalbimdeki tatlı sızı
Sensin bu gönlümün yazı
Bakışların öyle güzel
Öldürüyor beni nazın
Ufkumdaki çiçek gibi
İçimdeki nefes gibi
Ne bir heves ne bir tutku
Kara sevda benimkisi
" gibi

filmde de aynen öyle olmuş. Jude karşim yürüyor, şarkı söylüyor falan"had it been another day, valla dönüp bakmazdım bile" diye. Öyle işte.

2- With a little help de güzeldir, doğrudur. Dostluk kontenjanına koyduk o zaman!

Sera dedi ki...

"evet evet işte bu" diyebileceğim bir yazı. benim listem daha farklı olurdu gerçi ama özellikle listenin ardından yazdığın eleştirilere aynen katılıyorum. i've just seen a face'i mutlaka listeye koyardım. happiness is a warm gun'ı da unutmazdım.

October Swimmer dedi ki...

Teşekkürler
ya ben de pişman oldum aslında i've just seen a face'i koymadığıma artık:) seçip seçip orayı izliyorum sürekli bu aralar...

Adsız dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Adsız dedi ki...

strawberry fields forever filmdeki sahnelerinden dolayı ilk olmalıydı bana kalırsa. raptiyeler vs. oldukça etkileyiciydi. Mr. K. konusuna aynen katılabilirim zira son derece sıkıcı ve anlamsızdı. ancak bono her ne kadar sevmediğim bir zat olsa da şarkıyla kurtarıyor kendini. evet ukalalık yapıp kendi listemi yapıyorum;

5-revolution
4-i wanna hold your hand
3-i am the walrus
2-across the universe
1-strawberry fields forever