21 Ekim 2009 Çarşamba

Bilime ulaşmanın bedeli


29,95 Amerikan doları. Üstelik sadece adı geçen makaleye 24 saatlik ulaşımın bedeli bu. Araştıracağınız konu hakkında adam akıllı bir literatür taraması yaptığınızda ortaya çıkan meblağı düşünün artık. Ya ben çok yeniyim bu konuda ve kesinlikle bu olayın daha kolay bi yolu var. Ya da insanlar literatür tararken sadece abstract okuyorlar.
Benim yolunu bulamadığımı varsayarak, pubmed'teki abstractların full textine ulaşmanın bedava yolunu bilen varsa on bin lira vereceğim. Ya da on bin lira vermem giderim 30 dolara makaleyi alırım, o da olabilir.

6 yorum:

DUST OF MINE dedi ki...

selam, üniversite ağından yaptığın aramalarda para ödemiyorsun, bedava indirebilirsin (en azından burda öyle).

operadaki fantom dedi ki...

şöyle oluyor:

üniversitelerin çoğu bu bilimsel ağlara üye. dolayısıyla üniversite kütüphanesinden aynı ağa girdiğinde, senin üniversiteden bağlantısıyla bağlandığını anlıyor ve makaleyi ücretsiz alıp, gayet de bilgisayarına kopyalıyorsun.

ha, bu şekilde de olmuyorsa, yani okulunun bu ağlarla bir anlaşması yoksa bana söylüyorsun, bizim kütüphaneden indirip sana yolluyorum.

October Swimmer dedi ki...

@ atlantis of the sands
evet araştırmalarım sonucu üniversitelerin bedava yararlandığını öğrendim.

@nilipek ama şöyle bi durum var ben artık üniversite bünyesinde değil, sağlık bakanlığına bağlı bir eğitim araştırma hastanesinde asistan olduğumdan dolayı bizim hastaneden ulaşamıyorum.

Ha ne yaptım ben de üniversitede çalışan arkadaşlarıma ulaştım durumu anlayınca, sağolsunlar onlar da ulaştırdılar.

bundan sonra ne yapıyorum sana söylüyorum, sen bana yolluyorsun:) ben de sana teşekkür ediyorum

leylak sarabi dedi ki...

makalenin adı + pdf yaz google'da ara. bu şekilde ulaşamadığım makale olmadı.

leylak sarabi dedi ki...

yani bunu düşünememiş olduğuna inandığımdan değil, ısrarla aranınca bulunuyor diye şey ettim. mesela .ps diye bir format var bir sürü çevirmeydi okuyucuydu gerektiren. browserda açıp ne olduğunu anlamıyorsun. o tip formatlarda oluyorlar bazen.

24th fret dedi ki...

on bin lira mı, yoksa on lira mı vereceksin?