1 Ekim 2008 Çarşamba

Bayram'da Nöbet

Dün Genel cerrahi'de nöbetçiydim. Bayram'ın birinci günü hastanede geçti. Annem ve babamla gidilecek bir sürü bayram ziyareti varken bunun çok da zararıma olduğunu söyleyemem. İki şeyi farkettim:
http://www.aacn.org/WD/Vendors/Images/pic12.gif
1- Hastaların pansuman obsesyonu: Bu konuya girmeden önce daha evvel rastladığım başka bir iki obsesyon örneği vereyim. Acil servise gelip "serum" takılmasını isteyenler. Sanki sihirli sıvı var da hemen iyileştirecekmiş gibi,nasıl da ısrarla isterler... Değişik oranlarda tuzla karışık su kullanılıyor en fazla takılan sıvılarda,bunu da belirtmeden geçemeyeceğim. Sonra o serum bitince,yaygara koparıp "serumdan hava gelecek,çıkarın hemen!!" diye yaygarayı koparanlar da genellikle aynı insanlar oluyor. Biraz sakin!
Neyse,pansumana dönelim. yara yerinden,drenden akıntı gelir,pansumanı ıslatır,değiştirilmesini istemeyi anlayabiliyorum da hasta yakınlarının sürekli pansuman istemelerini anlayamıyorum. Sanki yarayı iyileştireceğini düşünüyorlar,halbuki Genel cerrahi'de non-steril yapılan pansumanlar her değiştirildiğinde yara yerinin enfekte olma ihtimali artıyor. Yani,ey hasta yakını! sen sihirli pansumanı her istediğinde hastanın iyileşmesini geciktirme riski yaratıyorsun.
Tabii bunu adam akıllı anlattığında,inanmıyorlar,üşendiğini düşünüyorlar. Garip,anlayamıyorum...

2- Kesinlikle artık internlikten sıkıldığımı farkettim. Bitmesine iki hafta kaldı gerçi ama bu son staj cidden çekilmez olmaya başladı. Mutsuzum. mutsuzluğumun kaynağı genel cerrahi'nin kendisi de olabilir. Geçen yıla kadar sadece genel cerrahi istediğime inanamıyorum. Hatta geçen haftaya kadar,bu nisanda gireceğim TUS'a dair tercihlerimi düşünürken,en alta genel cerrahi yazmayı düşünebildiğime inanamıyorum. Yapmayacağım,yaparsam hayatımın en büyük hatalarından birini yapmış olurum.

Nöbeti merak edenlere nöbetin oldukça rahat geçtiğini söyleyebilirim. En azından gece sadece bir kez uyandırıldık. Bir de Bob Dylan'dan iki yeni favorim oldu: it ain't me babe ve one of must know,gerçekten güzeller... Diye bitiriyorum bu sevgili günlük ayarındaki yazıyı.

2 yorum:

vili dedi ki...

:)))
Şahsen en paniklediğim, serum takılan yerden geriye doğru kan gidişi..yaşadım bir kez. Ölücem şimdi telaşında idim :)

vili dedi ki...

Diğer konuları atlayıp, tek konu hakkında yorum bırakma hakkım vardır diye düşünüyorum :)
Bu yaz sezonunda keşfettim diziyi. Aslında hangi günler oynadığını bile bilmemekle beraber..cnbc-e'yi her açtığımda karşıma çıkıyor sanki :) Tekrarları olduğu için konuyu yakalama şansı da yüksek..Ve cnbc-e de seyredilmesi en keyifli dizi, favorim Heroes idi. Seyrettiniz mi bilmiyorum?