2 Eylül 2008 Salı

Praktica pl3

Praktica PLC 3 manual
1978'den 1986'ya dek,artık var olmayan bir ülke olan Doğu Almanya'da 129.958 tane üretilen bu makinaların bir tanesi de 4 yıldır bende duruyor...

2004 yılının soğuk bir ağustos gününde kendisinin son sahibi oldum. Bana geldiğinde 26 yaşındaydı ve kimbilir hayatından kimler gelip geçmişti...
Evet,Varşova'da hava oldukça soğuktu o gün ve sabahın köründe,iyi mallar tükenmeden,şehrin praha adı verilen,wisla nehrinin kuzeyinde kalan kısmına doğru yola çıkmıştık. Ben,iki italyan,sonia ve gennaro bir de makedon,sasha,legia varşova'nın o zaman kullandığı varşova stadyumu'nun çevresinde kurulan antika ya da daha doğru tabirle bit pazarı'na vardığımızda soğuk ve yağmur güçlerini birleştirmişlerdi bile.

Yıkık dökük stadyumun çevresinde daha da salaşlıkla kurulan derme çatma pazarda,herşey vardı. nazilerin köstekli saat ve kamalarından,elma satar gibi sepetlere istiflenmiş zenith,praktica,nikon marka slr kameralara;örgü iplerinden,Türkiye'den ithal TAÇ marka mutfak perdelerine;Rus kızıl ordu üniformalarından,komünist dönemden kalma ekmek karnelerine,eski kitaplara kadar aklın alabileceği herşeyi bulmak mümkündü.

Kendisi de bir SLR sahibi olan Gennaro'yla bana düzgün bir makina bulacaktık,bizim geliş amacımız buydu. sonia eski sovyet hatıralarına takılmıştı,sasha allahbilir neredeydi... Makina bozuk olmayacaktı ve yapabildiğimiz kadar pazarlık yapacaktık.

Bir saat gezindikten sonra anladık ki,bu iş kolay olmayacak. yüzlerce makina vardı ama çoğu atıl durumdaydı,çalışanlar içinse oldukça fahiş paralar istiyorlardı(ki turist olmamızın da büyük etkisi vardı mutlaka bu fahiş fiyatlarda). Tam vazgeçip küfrederek pazarı terkedecekken,son baktığımız yerde bulduk,bahsi geçen praktica'yı. Gennaro ufak bir muayeneden sonra çalışır olduğuna karar verdi,biraz pazarlıkla 200 zloty,yaklaşık 75 ytl'ye aldık.

Sevgili SLR'm 3 yıl boyunca fotoğraf hevesimin saltanatını sürse de,sonunda o da digital makinaların zaferine boyun eğdi. digital makineye geçiş konusunda en katı olan ben bile geçen yıl ispanya'da medaimarkt'ın birinde gördüğüm bir "oferta especial"a dayanamayıp,umarsızca digital devrime kapılarımı açmıştım. Hatta en büyük ihanetimi de o gezi esnasında çektiğim 6 filmi de bastırmayarak yaptım Praktica'ma


3 yıl boyunca güzel fotoğraflar çektim,fotoğraf çekmeyi öğrendim,fotoğrafa SLR ile birşeyler katabilmeyi... En azından benim için önemli olan anları ölümsüzleştirdi bu makine. Ama ne yazık ki şimdi muhtemelen bir daha çıkmamak üzere girdiği dolapta ebedi uykusunda uyuyor. Rahat uyu,Plc 3...

Hiç yorum yok: